Köpvillkor

Beställning av produkter

I nätbutiken kan du beställa:

Tyger på metervara

Beställningen anges i meter med två decimaler. Beställningen behöver inte vara i jämna antal meter. Minimi beställningsmängd är 1,00 m.
Observera att en tygbeställning är ett bindande köp och inte kan returneras, eftersom tyget klipps till enligt kundens önskemål.

Standard produkter

Produkter som säljs styckevis. Ange önskat antal. Ingen minimibeställningsmängd.

Måttbeställda produkter

I nätbutiken kan du beställa skräddarsydda gardiner, kuddfodral och dukar. Välj modell, tyg och upphängningsalternativ enligt anvisningarna och mata in önskade mått. Priset räknas ut
automatiskt. Observera att du själv ansvarar för att måtten är korrekta. Var noggrann när du matar in din order, eftersom skräddarsydda varor inte omfattas av ångerrätten,
och kan därför inte avbeställas. Se våra anvisningar för måttagning eller kontakta oss direkt om du är osäker.

Returnering

Endast standardprodukter kan returneras. Produkter som är måttsydda eller som justerats till kundens mått i efterhand kan inte säljas vidare och omfattas därför inte av ångerrätten. Ångerrätten gäller 14 dagar efter att varan emottagits. Returneringen är kostnadsfri.


Såhär gör du för att returnera:
1. Paketera varan omsorgsfullt och så att paketets ursprungliga adresslapp är synlig.
2. Returnera paketet till avhämtningspunkten.
3. Paketet returneras med hjälp av den ursprungliga adresslappen på paketet. Om adresslappen inte finns kvar, fungerar returnering till Posti även genom  att ange returnering till Syateljé alexandra&mia Ompelimo (kundkod 645094)


Om en vara returneras, förutsätts det att varorna omsorgsfullt slås in i den ursprungliga förpackningen eller i en motsvarighet till denna. När vi fått tillbaka varan och konstaterat att den är
oanvänd och oskadad, återbetalas det belopp du betalt/avbokas fakturan för varan. Vi ansvarar inte för en produkt som blivit skadad av en otillräcklig skyddspaketering eller för varor
som har försvunnit under returneringens gång.

Reklamation

Om det mot förmodan skulle vara något fel på en vara eller att en skräddarsydd vara har felaktiga mått, kontakta oss direkt per e-post eller telefon. Reklamationstiden är 30 dagar.

Registrering

Om du är ny kund, kan du sedan välja snabbkassa eller registrering av dina personuppgifter. Om du väljer att registrera dig är det lättare för dig att följa upp din order.
Dina personuppgifter lämnas aldrig ut till tredje part.
Då du fyllt i dina adressuppgifter, väljer du betalningssätt och godkänner ordern. Du får en orderbekräftelse då vi mottagit ordern till den e-post adress som du angett.

Betalningsalternativ

Klarna

I samarbete med Klarna erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning.
Våra fakturor skickas ut via e-post i samband med att ordern skickas från oss. Fakturan har en förfallotid på 14 dagar.
Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du hos Klarna.fi.

Klarna Checkout

Vi använder Klarna Checkout. För information om din betalning kontakta Klarna via deras kundservice.
Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering
kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt.
Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Sedan du har identifierats
uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Faktura är förvalt som betalningsalternativ men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen
såsom direktbetalning via bank eller betalning med kort. Vilka alternativ du erbjuds kan växla från tid till annan. Du kan själv välja om du vill skydda din användning av Klarna
Checkout med en PIN-kod.

Förskottsbetalning

Du kan även betala i förskott med en inbetalning till vårt bankkonto. Ordern skickas när vi mottagit betalningen. Klicka på knappen "Företagskunder/alternativa betalningsalternativ"
och följ instruktionerna.

Moms och fraktavgift

Finland och Åland, EUR:

Samtliga priser anges i Euro inklusive moms 24%.
När du väljer leverans till Åland dras momsens andel bort från slutsumman.

Fraktavgift

MyPack: 9,50€/beställning
Posti - Postpaket 8,05€/beställning.
För beställningar över 150€ är frakten kostnadsfri.

Hämtning

Varorna kan även hämtas kostnadsfritt från vår butik i Vasa. Adress: Stora långgatan 28-30 65100 VASA

Sverige, SEK:

Samtliga priser anges i Kronor inklusive finsk moms 24%.

Fraktavgift

MyPack: 116 Kr/beställning.
Postpaket: 123,90Kr/beställning
För beställningar över 1400 kr är frakten kostnadsfri.

Leveranstid

Lagervaror skickas inom 1-3 arbetsdagar, beställningsvarors leveranstid är 2-3 veckor och skräddarsydda varor leveras inom 1-4 veckor. Produkterna sänds till närmaste Itella postkontor/Mypack-
betjäningsställe för den angivna adressen. Hela beställningen levereras på en gång.

Övriga villkor

Är du under 18 år krävs vårdnadshavares tillstånd för att kunna beställa i nätbutiken.
Vid uppenbara mänskliga fel i samband med inmatningen av produktinformation och priser förbehåller vi oss rätten att göra korrigeringar. I sådana fall kontaktar vi alltid kunden innan
beställningen genomförs. Om en kund betalt en vara som tagit slut utan att det registrerats i nätbutiken, och varan inte längre går att beställa in mera av, förbehåller vi oss rätten att
häva köpet. I sådant fall kontaktas kunden och summan återbetalas.

Force majeure

Vi ansvarar inte för om leveransen av en beställning förhindras, försvåras eller försenas till följd av omständigheter som vi inte kan påverka, som krig, naturkatastrofer, export- eller importförbud,
myndighetsbeslut, störningar i den allmänna trafiken eller andra motsvarande händelser som försvårar eller förhindrar verksamheten i nätbutiken.

Hantering av personuppgifter

Uppgifter sparas för att kunna utveckla våra tjänster och förbättra vår kundservice.
Vi samlar in personuppgifter som du skickar till oss, t.ex. när du gör en beställning, registrerar dig hos oss, beställer nyhetsbrev eller kontaktar vår kundtjänst.
Personuppgifter som sparas är namn, adress eller arbetsplatsadress, postnummer, postanstalt, hemland, e-post, telefonnummer, orderhistorik, tekniska uppgifter samt kakor.
Informationen lagras i datasystem och endast behörig personal med tystnadsplikt har tillgång till uppgifterna.
Som kund har du rätt att kontrollera vilka uppgifter om dig som finns sparade i vårt kundregister.
Du kan även själv logga in på ditt konto och ändra eller radera dina adressuppgifter.